Hemskt


Aftonbladet.se
 
Vad är det för samhälle vi lever i? Hur kan man bara stå och titta på när någon är i fara! Visst det beror på situationen, gäller det vapen & våld är det en annan sak, men som i detta fall? Mannen var nära på att drunkna och folk bara gick förbi utan att ingripa, tur att det fanns två människor med gott hjärta och fungerande hjärna som hjälpte till. Man blir rädd när man läser sådant, tänk om man själv hamnar i en fara och folk bara går förbi? Äckligt samhälle. Jag minns när jag åkte buss en gång och en äldre man ramlade bakåt och slog i huvudet, de som satt nära honom satt kvar på sina platser, och jag som satt längst bak i bussen sprang fram. Jag skakade och hade tårar i ögonen, kunde inte förstå hur alla bara satt kvar och inte gjorde något! AGERA ERA EGOISTISKA TRÖGFATTANDE MÄNNISKOR! Tänk om det är er tur nästa gång?! / S 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0