Social fobi?

Social fobi innebär oro, rädsla och ångest för sociala situationer där man riskerar att bli iakttagen, granskad eller bedömd av andra människor. Detta gör att man helst undviker situationer som till exempel att hålla föredrag och presentationer, gå på fester,att äta eller dricka tillsammans med andra människor och tala i telefon.

 

En vän till mig mailade detta till mig och markerade "tala i telefon" vilket jag har fobi för! Efter att ha läst texten insåg jag att de passade in på mig, jag avskyr att stå och redovisa något framför andra, att äta bland folk är något som jag verkligen ogillar och självklart den sistnämnda, att tala i telefon! Hjälp! har jag social fobi? Det stämmer bra men ändå inte, jag är en väldigt social person och kan lätt prata med människor jag inte känner/känner så bra. Men gällande telefon, att inte se personen..sånt klarar jag inte av!

 

Gjorde ett test på nätet, hahah jag fick 58 och ligger på "Moderate social phobia". Där ser man.../ S

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0