Superwoman

När mamma kom hem för ett tag sen hörde jag ett barn som grät..märkligt tänkte jag..Går fram till hallen och ser en liten flicka stå med en spriteburk i handen och gråter så det skär i hjärtat. Mamma hade hittat henne utanför entrén gråtandes och bad henne följa med upp för att förklara vad som har hänt, flickan pratade bara engelska och mammas engelska är inte den bästa så hon bad flickan följa med upp för att berätta för mig istället..Förstod knappt vad hon sa pga all gråt och de snabba andetagen men förstod att hon kommit vilse. Tog på mig jackan och gick ner till gården, och frågade om hon minns port numret..men det gjorde hon inte..men hon mindes att det stod en vagn utanför lägenhetsdörren..great. Det var bara att gå in i varje port och börja leta..när vi kom ut till gården igen efter ett tag såg hon hennes mamma som gick runt helt förtvivlad och rädd. Ohh vad skönt det kändes att se henne! Gick runt helt spänd i kroppen och det gjorde så ont att se henne gråta sådär. Hon sprang fram till sin mamma och kramade om henne, jag gick fram och mamman tackade om och om igen..hon förklarade att de är från Australien och är bara här på besök. Jag vinkade hejdå till flickan och gick hemåt med ett leende på läpparna :) / S
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0